علت افزایش قیمت طلا در بازار چیست؟ (۱۰ تیرماه ۱۴۰۳) قیمت امروز انواع گوشی‌های آیفون، سامسونگ و شیائومی (۱۰ تیر ۱۴۰۳) چرا دامنه نوسان یکسان برای بازار‌ها در نظر گرفته شد؟ ریزش ۲۳ هزار واحدی بورس | گزارش وضعیت بازار سرمایه (۱۰ تیر ۱۴۰۳) کشف ۱۱ هزار و ۷۰۰ انشعاب غیرمجاز در مشهد ظرف یک سال گذشته چرا مرحله سوم واریز سود سهام عدالت به ۱۴۰۳ موکول شد؟ آخرین مهلت اظهارنامه مالیاتی املاک اجاری اشخاص حقیقی اعلام شد وزیر صمت: خودروسازان انتقادپذیر باشند | فعالیت ۳۷ شرکت خودرویی در کشور نحوه دریافت وام خرید کالای ۱۵۰ میلیون تومانی بانک رفاه کارگران + شرایط و مدارک لازم کاهش مزایای مزدی؛ سنوات پایان خدمت کارگران چقدر است؟ هر گرم طلا ۳.۵ میلیون تومان و دلار ۶۲ هزار تومان | قیمت طلا، سکه، ارز و ارز دیجیتال (۱۰ تیر ۱۴۰۳) افزایش ۸درصدی مصرف بنزین در خراسان‌رضوی طی ۳ ماه نخست سال جاری از عرضه‌اولیه امروز جا نمانید | زمان ثبت سفارش مشخص شد (۱۰ تیر ۱۴۰۳) نرخ‌نامه مصوب مراکز حمل‌ونقل درون‌شهری در مشهد اعلام شد + جدول (۱۰ تیر ۱۴۰۳) دارندگان دسته‌چک بخوانند | زمان حذف چک کاغذی مشخص شد بررسی افزایش یا کاهش قیمت خودرو‌های خارجی (۱۰ تیر ۱۴۰۳) | لاماری ایما ۲ میلیارد و ۹۰ میلیون تومان ماینر غیرمجاز معرفی کنید؛ جایزه بگیرید | سقف پاداش چقدر است؟ جزئیات و نحوه سفارش و خرید سکه از مرکز مبادله | حداکثر میزان خرید چقدر است؟ امحای فنی ۹۰۰ ماینر در خراسان‌رضوی طی یک ماه گذشته قیمت امروز خودرو‌های داخلی (۱۰ تیر ۱۴۰۳) | خانواده پژو گران شد «الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیرمنقول»؛ مردم چه کاری باید انجام دهند؟ لزوم رعایت سقف افزایش ۲۵ درصدی اجاره | صاحب‌خانه‌ها چگونه تنبیه و تشویق می‌شوند؟ درآمد‌های ارزی در بهار سال جاری، به ۲۵.۵ میلیارد دلار رسید بررسی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در صنعت و معدن خراسان رضوی هر شانه تخم‌مرغ ۱۰۹ هزار تومان شد + جدول (۱۰ تیر ۱۴۰۳) بررسی میانگین رشد سالانه اجاره مسکن و شاخص دسترسی به مسکن در دولت‌های مختلف + نمودار
سرخط خبرها

آخرین اخبار چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

نرخ ارز نزولی خواهد شد؟ | در چه صورت منتظر موج بعدی نزول باشیم؟ (۹ خرداد ۱۴۰۳)

  • کد خبر: ۲۳۰۹۲۷
  • ۰۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۲۱
نرخ ارز نزولی خواهد شد؟ | در چه صورت منتظر موج بعدی نزول باشیم؟ (۹ خرداد ۱۴۰۳)
قیمت دلار و سکه برای سومین روز پیاپی به رشد خودش ادامه داد و در روز سه‌شنبه تغییر کانالی داشتند. قیمت دلار هرات وارد کانال ۵۹ هزار تومان شد و قیمت سکه هم با افزایش به کانال ۴۱ میلیون رسید.

به گزارش شهرآرانیوز، به عقیده گروهی از معامله‌گران قیمت‌ها در بازار به واسطه نامه بانک مرکزی به مرکز مبادله افزایشی شده است. این دسته می‌گفتند بازار طلا به پشتوانه عدم عرضه شمش طلا توسط پتروشیمی‌ها در مرکز مبادله و بازگشایی بازار طلا که در روز دوشنبه به آن اشاره شد رشد کرد. دلیلی هم که برای این گمانه‌زنی دارند این بود که قیمت‌های نقدی و کاغذی در بازار یکی و حتی قیمت نقدی بالاتر بود. البته معامله‌گران در روز دوشنبه به مهم بودن این نامه اشاره داشتند.

در روز دوشنبه با وجود بازگشایی بازار طلای تهران و شهرستان‌ها، معامله‌گران مدعی بودند که بازار طلای مشهد هنوز باز نشده است. در بازار سه‌شنبه شنیده می‌شد با جلسه‌ای که در شب دوشنبه در مشهد برگزار شده بازار طلای این شهر هم در روز سه‌شنبه بازگشایی کرده و قرار شده که مغازه‌های پلمپ شده رفع پلمپ شوند.

البته خبر‌هایی هم که از نشست شورای حکام می‌آید در انتظارات معامله‌گران اثرگذار بود. یک خبر درمورد تحولات جدید در پرونده هسته‌ای جمهوری اسلامی در بازار بود که در آن از افزایش ذخایر اورانیوم غنی شده تا تعلیق مذاکرات و اختلافات در شورای حکام نوشته شده است.

یک گروه هم در بازار وجود دارد که همیشه توهم توطئه دارند و می‌گویند کار خودشان است. این دسته تصور می‌کنند بالا رفتن بازار کار بازارساز بوده و بازارساز از همه زرنگ‌تر است. به عقیده آنها بازارساز از یک جریان خبری مطلع است و در کف خریدار شده. یکسری‌ها این جریان را کاهش قیمت انس طلای جهانی می‌دانستند که بازارساز می‌خواهد با این روند بین انس و دلار الاکلنگ بازی کند. در واقع از منظر آنها بازارساز با حباب بازار طلا و سکه در حال نوسان گرفتن است.

جدا از این خبر‌ها و توهم توطئه‌ای که در بازار بود چیزی که از روز دوشنبه مشخص بود و در معاملات سه‌شنبه تایید شده مرز مهم ۱۶ هزار تومان در درهم بود. در روز دوشنبه تحلیل‌گران تاکید داشتند که اگر قیمت درهم از این مرز مهم عبور کند نوسان بازار بیشتر می‌شود. در این رویکرد تصور می‌شود که بازارساز حجم تزریق را کم کرده است.

قیمت دلار هرات سه‌شنبه را در ۵۸ هزار و ۵۰۰ تومان شروع کرد و در ابتدا با کاهش به سمت حمایت حرکت کرد. اما با بازگشایی بازار دبی و اولین نرخ درهم در کانال ۱۶ هزار باعث شد تا قیمت دلار با نوسان افزایشی وارد کانال ۵۹ هزار تومان شود. در نهایت قیمت دلار نقدی هرات در ۵۹ هزار و ۲۵۰ تومان به کار خودش پایان داد. در روز سه‌شنبه با این حال که قیمت دلار فردایی هرات تا مرز کانال ۶۰ هزار تومان بالا رفته بود، اما نرخ نقدی بیشترین قیمتی که دید ۵۹ هزار و ۵۰۰ تومان بود.

قیمت درهم امارات با گپ مثبت ۹۰ تومانی در ۱۶ هزار و ۵۰ تومان و در بالای مرز مهم بازگشایی کرد. در ادامه قیمت درهم با افزایش تا ۱۶ هزار و ۳۶۰ تومان بالا رفت، اما در ۱۶ هزار و ۲۶۰ تومان بسته شد.

قیمت سکه هم با افزایش وارد کانال ۴۱ میلیون شد و در ۴۱ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان به کار خودش پایان داد.

در سمت رسمی بازار هم نرخ دلار و یورو در مرکز مبادله افزایش بودند. قیمت دلار اسکناس در مرکز مبادله با نوسان وارد کانال ۴۵ هزار تومان شد.

به عقیده تحلیلگران فنی مقاومت مهم سکه ۴۱ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان است و تا زمانیکه زیر این نرخ باشد بازار سکه می‌تواند به سمت حمایت ۴۰ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان حرکت کند. گروهی هم معتقدند بعد از این بالایی موج بعدی نزول شروع می‌شود البته اگر خبر منفی خاصی در بازار نباشد.

منبع: اکوایران

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->